Wsparcie w zakresie maksymalnej ceny energii elektrycznej dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców
Od 1 grudnia 2022 r. mikro, mali i średni przedsiębiorcy mogą skorzystać z maksymalnej ceny sprzedaży energii elektrycznej w wysokości 785 zł/MWh (bez podatku). W tym celu należy złożyć sprzedawcy energii stosowne oświadczenie.
Ustawa z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku określa w szczególności cenę maksymalną sprzedaży energii elektrycznej stosowaną w rozliczeniach z odbiorcami uprawnionymi w wysokości 785 zł/MWh (bez podatku). Do podmiotów uprawnionych zalicza się w szczególności:
- mikroprzedsiębiorców,
- małych przedsiębiorców
- średnich przedsiębiorców
– w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1–3 ustawy Prawo przedsiębiorców, w zakresie, w jakim zużywają energię elektryczną na potrzeby podstawowej działalności.
Obowiązkowe oświadczenie
W celu stosowania maksymalnej ceny sprzedaży energii elektrycznej, konieczne jest złożenie sprzedawcy stosownego oświadczenia. Wzór oświadczenia dostępny pod linkiem:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220002299/O/D20222299.pdf (strony od 2 do 5).
Oświadczenie należy złożyć do 30 listopada 2022 r. w formie pisemnej lub elektronicznej. Jeśli oświadczenie zostanie złożone po upływie tego terminu, cena maksymalna będzie stosowana ze skutkiem od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono oświadczenie.
Jednocześnie zwracamy uwagę, że ustawa przewiduje okres stosowania maksymalnej ceny sprzedaży energii elektrycznej – od 1 grudnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.
Zobacz również:
-
Kosztorysy w zamówieniach publicznych
Zamawiających i wykonawców zapraszamy do lektury najnowszych artykułów poświęconych kosztorysowaniu ...
-
Prawo pracy dla pracodawców. Co nowego?
Pracodawców zainteresowanych tematyką prawa pracy, zapraszamy na nasz blog tematyczny ...
-
Greenwashing – jak uniknąć zarzutów o nieuczciwe praktyki marketingowe?
Greenwashing – wprowadzanie konsumentów w błąd fałszywymi, przesadzonymi lub nieprecyzyjnymi ...