Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych
W dniu 18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
Ustawa określa zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. Dokumenty te przekazywane są za pośrednictwem platformy.
Do realizacji obowiązków wynikających z ustawy służy Platforma PEF (dostępna pod linkiem). Każdy zamawiający ma obowiązek posiadania konta na platformie. Zamawiający powinien założyć konto na platformie przed przewidywanym terminem otrzymania pierwszej ustrukturyzowanej faktury elektronicznej. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Zamawiający mają obowiązek odbierania od wykonawców elektronicznych faktur za pomocą platformy. Ustawa dopuszcza również możliwość korzystania z platformy elektronicznego fakturowania przy przekazywaniu innych (niż faktury) ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, jeżeli obie strony zgodzą się na takie rozwiązanie.
Korzystanie z platformy elektronicznego fakturowania, uregulowane w przedmiotowej ustawie, dotyczy jedynie etapu realizacji zamówienia publicznego.
Zobacz również:
-
Kiedy za VAT z pustych faktur zapłaci pracownik? Nowe orzeczenie TSUE
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał ważne orzeczenie w sprawie podatku ...
-
Licencja wygasła a książki zalegają w magazynie wydawcy
Zdecydowana większość papierowych książek pojawia się na rynku na podstawie ...
-
Rola podwójnej istotności w kontekście Rozporządzenia ESRS
Dyrektywa CSRD obowiązująca od 1 stycznia 2024 r. wprowadziła obowiązki ...