Regulamin zakładowy
![Regulamin zakładowy](https://bieluk.pl/wp-content/uploads/Fotolia_21232672_Subscription_Monthly_M-1024x682.jpg)
Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców, wprowadziła zmiany w kodeksie pracy dotyczące m.in. regulaminów pracy i wynagradzania, które weszły w życie 1 stycznia 2017 r. Zgodnie z nową regulacją, obowiązek tworzenia regulaminów mają tylko pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników.
Art. 77(2) oraz art. 104 kodeksu pracy wskazuje, że pracodawca zatrudniający co najmniej 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, ma obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy i ustalenia warunków wynagradzania za pracę w regulaminie wynagradzania,
W przypadku pracodawcy zatrudniającego mniej niż 50 pracowników, nieobjętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, pracodawca może ustanowić regulamin wynagradzania, ale nie ma takiego obowiązku, chyba że zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a z wnioskiem o ustalenie regulaminu pracy albo wynagradzania za pracę wystąpi zakładowa organizacja związkowa.
Jeśli chodzi o sytuacją pracodawców, którzy do 31 grudnia 2016 r. mieli obowiązek posiadania regulaminów, a od nowego roku nie muszą ich tworzyć, to ustawodawca nie przewidział żadnych regulacji przejściowych, zatem regulaminy te pozostają w mocy, mimo iż pracodawcy zatrudniają mniej niż 50 osób.
Zobacz również:
-
Wyrok NSA: Cesja praw z umowy deweloperskiej, jako niezależna usługa jest opodatkowana 23% VAT
Naczelny Sąd Administracyjny 24 czerwca 2024 r., w rozszerzonym składzie ...
-
Zapobieganie korupcji i etyka biznesu zgodnie z ESRS G1
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym etyka i transparentność są kluczowe ...
-
Nowa uchwała Sądu Najwyższego dotycząca odszkodowania OC za naprawę pojazdu
W maju Sąd Najwyższy wydał uchwałę dotyczącą wysokości odszkodowania OC ...