Zamiana wysokości progów unijnych w zamówieniach publicznych od dnia 1 stycznia 2018 r.

Od dnia 1 stycznia 2018 r. zmianie ulegną wysokości tzw. „progów unijnych” w zamówieniach publicznych, czyli wartości zamówień, konkursów oraz umów koncesji, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. „Progi unijne” będą wynosić:
- 144 000 euro (dotychczas 135 000 euro) lub 221 000 euro (dotychczas 209 000 euro) w przypadku zamówień, których przedmiotem są dostawy lub usługi,
- 5 548 000 euro (dotychczas 5 225 000 euro) w przypadku zamówień, których przedmiotem są roboty budowlane,
- 443 000 euro (dotychczas 418 000 euro) w przypadku zamówień sektorowych, których przedmiotem są dostawy lub usługi,
- 5 548 000 euro (dotychczas 5 225 000 euro) w przypadku zamówień sektorowych, których przedmiotem są roboty budowlane,
- 443 000 euro (dotychczas 418 000 euro) w przypadku zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których przedmiotem są dostawy lub usługi,
- 5 548 000 euro (dotychczas 5 225 000 euro) w przypadku zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których przedmiotem są roboty budowlane,
- 5 548 000 euro (dotychczas 5 225 000 euro) w przypadku koncesji,
- 144 000 euro (dotychczas 135 000 euro) lub 221 000 euro (dotychczas 209 000 euro) w przypadku konkursów,
- 443 000 euro (dotychczas 418 000 euro) w przypadku konkursów przeprowadzanych przez zamawiających udzielających zamówień sektorowych.
Zmiany nie dotyczą „progów unijnych” w przypadku udzielania zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, które (tak jak dotychczas) będą wynosić odpowiednio 750 000 euro albo 1 000 000 euro w przypadku zamówień sektorowych.
Zobacz również:
-
Kosztorysy w zamówieniach publicznych
Zamawiających i wykonawców zapraszamy do lektury najnowszych artykułów poświęconych kosztorysowaniu ...
-
Prawo pracy dla pracodawców. Co nowego?
Pracodawców zainteresowanych tematyką prawa pracy, zapraszamy na nasz blog tematyczny ...
-
Greenwashing – jak uniknąć zarzutów o nieuczciwe praktyki marketingowe?
Greenwashing – wprowadzanie konsumentów w błąd fałszywymi, przesadzonymi lub nieprecyzyjnymi ...