Ogłoszenie o zwołaniu walnego zgromadzenia – nowe obowiązki dla spółki akcyjnej i komandytowo-akcyjnej

Ustawa z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw wprowadziła obowiązek posiadania przez każdą spółkę akcyjną oraz komandytowo-akcyjną własnej strony internetowej.
Zgodnie z art. 5 § 5 Kodeksu spółek handlowych: Spółka akcyjna i spółka komandytowo-akcyjna prowadzą własne strony internetowe i zamieszczają także na tych stronach, w miejscach wydzielonych na komunikację z akcjonariuszami, wymagane przez prawo lub ich statuty ogłoszenia pochodzące od spółek.
Oznacza to, że spółka akcyjna i spółka komandytowo-akcyjna mają obowiązek na swojej stronie internetowej publikować w szczególności ogłoszenia o zwołaniu walnego zgromadzenia.
Obowiązek publikacji ogłoszenia o zwołaniu walnego zgromadzenia na stronie internetowej nie dotyczy przypadków, gdy wszystkie akcje spółki są akcjami imiennymi, a zwołanie walnego zgromadzenia następuje za pomocą listów poleconych, przesyłek nadanych pocztą kurierską lub pocztą elektroniczną.
Publikacja na stronie internetowej nie zwalnia z obowiązku publikacji ogłoszeń o walnym zgromadzeniu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Artykuł 5 § 5 k.s.h. wprowadza bowiem jedynie dodatkowy, ale obowiązkowy, kanał komunikacyjny między spółką akcyjną i komandytowo-akcyjną a jej akcjonariuszami.
Niezamieszczenie na stronie internetowej ogłoszenia o planowanym walnym zgromadzeniu może stanowić podstawę do zaskarżenia uchwał walnego zgromadzenia. W takim przypadku, nieobecny na walnym zgromadzeniu akcjonariusz, uzyskuje podstawę do wytoczenia powództwa o unieważnienie lub uchylenie podjętej uchwały.
Zmiana obowiązuje od 1 stycznia 2020 r.
Zobacz również:
-
Kosztorysy w zamówieniach publicznych
Zamawiających i wykonawców zapraszamy do lektury najnowszych artykułów poświęconych kosztorysowaniu ...
-
Prawo pracy dla pracodawców. Co nowego?
Pracodawców zainteresowanych tematyką prawa pracy, zapraszamy na nasz blog tematyczny ...
-
Greenwashing – jak uniknąć zarzutów o nieuczciwe praktyki marketingowe?
Greenwashing – wprowadzanie konsumentów w błąd fałszywymi, przesadzonymi lub nieprecyzyjnymi ...