Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych

W dniu 18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
Ustawa określa zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. Dokumenty te przekazywane są za pośrednictwem platformy.
Do realizacji obowiązków wynikających z ustawy służy Platforma PEF (dostępna pod linkiem). Każdy zamawiający ma obowiązek posiadania konta na platformie. Zamawiający powinien założyć konto na platformie przed przewidywanym terminem otrzymania pierwszej ustrukturyzowanej faktury elektronicznej. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Zamawiający mają obowiązek odbierania od wykonawców elektronicznych faktur za pomocą platformy. Ustawa dopuszcza również możliwość korzystania z platformy elektronicznego fakturowania przy przekazywaniu innych (niż faktury) ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, jeżeli obie strony zgodzą się na takie rozwiązanie.
Korzystanie z platformy elektronicznego fakturowania, uregulowane w przedmiotowej ustawie, dotyczy jedynie etapu realizacji zamówienia publicznego.
Zobacz również:
-
Planowane zmiany w ustawie sankcyjnej. Jak MF i KAS zamierzają interpretować nowe przepisy?
Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową (KAS) przekazało informacje ...
-
Odpowiedzialność osób trzecich za dodatkowe zobowiązanie w VAT
Zdarza się, że podatnik nie zapłaci ciążącego na nim podatku. ...
-
Współczynnik pustej przestrzeni. Nowe obowiązki dotyczące opakowań
W ramach nowych regulacji unijnych, nałożonych na podmioty gospodarcze, wprowadzono ...