Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych

W dniu 18 kwietnia 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym.
Ustawa określa zasady przesyłania drogą elektroniczną ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. Dokumenty te przekazywane są za pośrednictwem platformy.
Do realizacji obowiązków wynikających z ustawy służy Platforma PEF (dostępna pod linkiem). Każdy zamawiający ma obowiązek posiadania konta na platformie. Zamawiający powinien założyć konto na platformie przed przewidywanym terminem otrzymania pierwszej ustrukturyzowanej faktury elektronicznej. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Zamawiający mają obowiązek odbierania od wykonawców elektronicznych faktur za pomocą platformy. Ustawa dopuszcza również możliwość korzystania z platformy elektronicznego fakturowania przy przekazywaniu innych (niż faktury) ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, jeżeli obie strony zgodzą się na takie rozwiązanie.
Korzystanie z platformy elektronicznego fakturowania, uregulowane w przedmiotowej ustawie, dotyczy jedynie etapu realizacji zamówienia publicznego.
Zobacz również:
-
Ochrona wizerunku w mediach społecznościowych. Co trzeba wiedzieć?
W dobie mediów społecznościowych, gdzie dzielenie się zdjęciami stało się ...
-
TSUE podważa polskie przepisy o solidarnej odpowiedzialności członków zarządu. Nowa szansa na obronę?
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) 22 kwietnia 2025 r. opublikował ...
-
Obowiązkowy abonament RTV. Wzmożone kontrole u przedsiębiorców
W ostatnim czasie Poczta Polska intensyfikuje kontrole mające na celu ...