Sprawozdanie finansowe tylko w wersji elektronicznej

Z dniem 1 października 2018 r. zmianie uległy zasady składania sprawozdań finansowych. Zgodnie z art. 45 ust. 1f ustawy o rachunkowości sprawozdanie finansowe sporządza się w postaci elektronicznej oraz opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Sporządzone w wersji elektronicznej sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez co najmniej jedną osobę, której numer PESEL jest ujawniony w Rejestrze Przedsiębiorców KRS, wpisaną jako członek organu uprawnionego do reprezentowania, wspólnik uprawniony do reprezentowania spółki osobowej, syndyk albo likwidator.
Złożenie sprawozdania następuje przez zgłoszenie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego udostępnionego do tego celu przez Ministra Sprawiedliwości. Zgłoszenie podlega automatycznej weryfikacji za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
Po weryfikacji złożonego wniosku wszystkie sprawozdania finansowe zamieszczone zostaną w Repozytorium Dokumentów Finansowych (RDF), skąd będą przesyłane za pośrednictwem tego samego systemu do Centralnego Rejestru Danych Podatkowych. W związku z elektronizacją sprawozdań finansowych zniknie obowiązek ich przesyłania do urzędów skarbowych.
Zobacz również:
-
Czy umowa leasingu to schemat podatkowy?
Minister Finansów wydał interpretację ogólną dotyczącą kwalifikacji umów leasingu operacyjnego ...
-
Coraz więcej podmiotów zobowiązanych do raportowania ESG od 2025 roku
Od 2025 roku zaczynają obowiązywać nowe przepisy dotyczące raportowania zrównoważonego ...
-
Ulga na konsolidację – mało znany sposób na realne oszczędności podatkowe
Analizując wydatki związane z nabyciem akcji (udziałów) przez spółkę, warto ...